Všeobecné obchodní podmínky


Podmínky poskytování služeb společnosti ANAFRA

ve smyslu ust. § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, („OZ“)

  1. 1. Úvodní ustanovení

    1. Tyto Podmínky poskytování služeb společnosti ANAFRA („Podmínky“) vydala
Společnost : ANAFRA s.r.o.
Sídlo : 5. května 1109/63, 140 00 Praha 4 - Nusle
Zastoupený : Ing. Janem Francem, jednatelem s.r.o.
Bankovní spojení : ČSOB, a.s.
Číslo účtu : 199921885/0300
: 26878291
DIČ : CZ26878291
Společnost je vedena u Městského soudu v Praze, oddíl C, spisová značka 250434
ID datové schránky: vawmd6h
(„Poskytovatel“)

za účelem úpravy vzájemných práv a povinností při poskytování služeb („Služeb“), které Poskytovatel nabízí svým zákazníkům z řad podnikatelů a částečně i spotřebitelů („Zákazník“) na základě samostatné smlouvy o poskytování služeb („Smlouva“). Tyto Podmínky jsou všeobecně platnými obchodními podmínkami a jsou vydány v souladu s ust. § 1751 a 1752 OZ.

    1. V rámci těchto Podmínek mohou být používány i další definici, které jsou označeny vždy stejným způsobem jako zkratky v tomto čl. 1 Podmínek. Poskytovatel a Zákazník mohou být společně označovány také „Smluvní strany“ a/nebo jednotlivě „Smluvní strana“.
    2. Práva a povinnosti Poskytovatele a/nebo Zákazníka ujednané odchylně přímo ve Smlouvě mají před ustanoveními těchto Podmínek přednost.
    3. Zákazníkem může být jakákoli fyzická i právnická osoba způsobilá k právnímu jednání, a to buď jako spotřebitel nebo podnikatel, která s Poskytovatelem uzavře samostatnou Smlouvu. Ustanovení, která jsou určena k ochraně spotřebitelů se na smluvní vztah mezi Poskytovatelem a Zákazníkem – podnikatelem nepoužijí, není-li v těchto Podmínkách či ve Smlouvě výslovně sjednáno jinak.
    4. Smlouva je uzavřena k okamžiku, kdy poslední Smluvní strana vyjádří svou vůli být Smlouvou vázána, a to nejčastěji podpisem Smlouvy v listinné a/nebo elektronické podobě, nebo vyjádřením výslovného souhlasu se Smlouvou prostřednictvím jiného (písemného) komunikačního prostředku (např. e-mail, datová schránka, WhatsApp a další). Pro vyloučení veškerých pochybností připravuje Smlouvu vždy Poskytovatel a tuto zasílá v rámci obchodní nabídky („Nabídka“) ke schválení potenciálnímu Zákazníkovi („Zájemce“). Zaslání Smlouvy zpět s odchylkami (byť zanedbatelnými) ze strany Zájemce není považováno za akceptaci Smlouvy a k uzavření Smlouvy je vyžadován minimálně další souhlasný projev vůle ze strany Poskytovatele.
    5. Uzavřením Smlouvy Zákazník prohlašuje, že s Podmínkami zcela seznámil, a že jednoznačně souhlasí s tím, aby by byl těmito Podmínkami a Smlouvou v plném rozsahu vázán, a to nejpozději od okamžiku účinnosti Smlouvy. Vedle povinností z Podmínek a ze Smlouvy jsou dále Smluvní strany povinny dodržovat veškeré platné právní předpisy a povinnosti z nich vyplývající.
  1. 2. Služby

    1. Předmětem Smlouvy je na jedné straně poskytnutí Služeb ze strany Poskytovatele a na straně druhé závazek Zákazníka uhradit za Služby sjednanou cenu.
    2. Službami se ve Smlouvě a Podmínkách myslí následující Služby:
      1. pronájem virtuálních serverů či virtuální infrastruktury („VPS“);
      2. housing serverů („Housing“);
      3. webhostingové služby a mailhostingové služby („Hosting“);
      4. doménové služby včetně případně registrace a převodu domény („Správa Domény“);
      5. zpřístupnění cloudového úložiště Nextcloud formou SaaS („Nextcloud“);
      6. služby IT správy případně včetně SLA („Správa IT“) .
    3. Dílčí podmínky Služeb jsou podrobněji uvedeny níže v těchto Podmínkách. V rámci Služeb VPS a Housing je pro Zákazníky rovněž garantována konektivita; to však pouze jako imanentní součást těchto hlavních Služeb, které by bez konektivity nebylo možné vůbec poskytovat a využívat.
    4. V rámci jednotlivých Služeb, jak jsou uvedeny v čl. 2.2, mohou být poskytovány také dodatečné služby, případně mohou být tyto Služby dále kombinovány. Parametry konkrétních Služeb, jakož i jejich individuálně sjednaná cena, je vždy sjednána přímo v rámci Smlouvy.
    5. V případě porušení povinností Zákazníka a/nebo za podmínek  definovaných v čl. 10.1 v těchto Podmínkách je Poskytovatel oprávněn poskytování Služeb přerušit nebo zcela zastavit, a to i bez upozornění či předchozí výzvy.
    6. Podrobnosti, technické specifikace a omezení jednotlivých Služeb jsou uvedeny na stránkách Poskytovatele.
    7. Poskytovatel prohlašuje, že splňuje všechny potřebné právní předpisy pro provoz nabízených Služeb.
  2. 3. Platební podmínky

    1. Ceny za sjednané Služby jsou cenami smluvními podle zákona č. 526/1990 Sb., o cenách, ve znění pozdějších předpisů. Podkladem pro ně je platný ceník Poskytovatele uvedený na webových stránkách poskytovatele anafra.cz u příslušné Služby („Web“), není-li mezi Stranami ve Smlouvě dohodnuto jinak. Vybrané Služby nemají na Webu uveden ceník, tyto tak vždy budou naceněny přímo v předmětné Smlouvě.
    2. Ceny za sjednané Služby jsou fakturovány buď měsíčně či ročně podle sjednaného tarifu, měsíčně na základě vyčerpaných služeb naceněných příslušnou hodinovou sazbou, nebo jednorázově. Zřízení Služeb může být zároveň zatíženo zřizovacím poplatkem.
    3. Stálé (periodicky poskytované) Služby budou fakturovány pravidelnou platbou na vybrané období předem, a to do prvních 5 pracovních dní aktuálního období. Jednorázové poplatky za Služby jsou splatné předem na základě samostatné zálohové faktury. Řádný daňový doklad (fakturu) bude ze strany Poskytovatele zasláno po uhrazení ceny v termínu uvedeném na zálohové faktuře.
    4. Uváděné ceny na Webu i ve Smlouvě jsou vždy uvedeny bez DPH. Ceny budou vždy navýšeny o DPH v zákonné výši.
    5. V případě, že Poskytovatel zajišťuje fakturaci cen za Služby poskytované třetími stranami, je Poskytovatel oprávněn na jednom daňovém dokladu/faktuře vyúčtovat i tyto ceny Služby spotřeby elektrické energie budou fakturovány za 1 měsíc zpětně do prvních 5 pracovních dní po skončení uplynulého období.
    6. Cena za zřízení Služeb a provozování Služeb pro zvolené platební období je splatná převodem na účet Poskytovatele na základě daňového dokladu (faktury) vystaveného Poskytovatelem před zřízením služby. Nárok Poskytovatele na úhradu sjednané ceny však vzniká ve vztahu k prvnímu období již k okamžiku uzavření Smlouvy, ve vztahu ke každému dalšímu platebnímu období pak nejpozději k prvnímu kalendářnímu dni předmětného období.
    7. Cena za Služby poskytované ad hoc, typicky na základě sjednané hodinové platby (např. Služby Správy IT), jsou placené na měsíční bázi, a to zpětně, na základě skutečně vynaložených prostředků ze strany Poskytovatele. Nárok na úhradu takto sjednaných ad hoc Služeb vzniká Poskytovateli vždy k poslednímu dni kalendářního měsíce, v němž byly příslušné Služby poskytnuty, a to oproti daňovému dokladu (faktuře) vystavené ze strany Poskytovatele.
    8. Splatnost faktury je 14 kalendářních dnů. Za splnění povinnosti k úhradě sjednané ceny se považuje až datum připsání částky na bankovní účet Poskytovatele.
    9. Zákazník má možnost kdykoli zažádat o předčasné ukončení poskytování Služby. Pokud Zákazník nevyužívá nebo nadále nechce využívat zprovozněnou Službu. Pokud Smlouva uzavřená s fyzickou osobou, která není spotřebitelem podle zákona č. 634/1992 Sb., nebo s právnickou osobou skončí před uplynutím sjednané doby, na kterou byla Smlouva uzavřena, a nedohodnou-li se Smluvní strany jinak:
      1. je v případě stálých Služeb Zákazník povinen zaplatit Poskytovateli úhradu ve výši součtu sjednané ceny za sjednané období zbývající do konce trvání Smlouvy nebo součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění, tj. ve výši, kterou by zaplatil i tehdy, kdy by Službu nadále využíval; a
      2. v případě jednorázových či předplacených Služeb naopak Poskytovatel není povinen vracet Zákazníkovi cenu za dosud nevyužité Služby.
    10. V případě prodlení Zákazníka je Poskytovatel oprávněn požadovat kromě dlužné částky i smluvní úrok z prodlení ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý den prodlení. Pakliže nedojde k úhradě dlužné částky ani v dodatečné lhůtě 14 kalendářních dní, vzniká Poskytovateli právo odepřít a pozastavit další poskytování Služeb v souladu s těmito VOP.
    11. Poskytovatel je dále oprávněn jednostranně zvýšit ceny Služeb uvedené v aktuálním ceníku či ve Smlouvě, a to v kterémkoliv okamžiku, pokud není ve smlouvě stanoveno jinak.
  3. 4. Služba Housing

    1. Služba Housing umožňuje Zákazníkovi umístit do určených prostor Poskytovatele („datové centrum“) vlastní server typu tower či rack na předem určenou pozici a připojit jej do sítě Poskytovatele způsobem určeným ve Smlouvě. Zákazník na svůj server může umístit software, který chce provozovat na internetu, a jakákoli data, která chce prostřednictvím internetu sdílet. Provozovaný software a uložená data nesmějí být v rozporu s těmito VOP, Smlouvou ani platnými právními předpisy.
    2. Není-li ve Smlouvě výslovně sjednáno jinak, je Služba Housing určena výlučně pro Zákazníky – podnikatele, a parametry Služby Housing jsou následující:
      1. Konektivita 1 Gbps do internetu;
      2. Vnitřní konektivita 10 Gbps;
      3. Redundatní konektivita;
      4. Redundantní zdroj napájení;
      5. Připojení IPMI.
    3. Přístup do prostor datacentra je Zákazníkům Služeb Housingu k dispozici nepřetržitě, 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, vždy však pouze po předchozí domluvě s Poskytovatel či jím pověřenou osobou. Rozsah a délka tohoto přístupu může být blíže či individuálně specifikována ve Smlouvě.
    4. Nedílnou součástí Smlouvy na Služby Housing jsou Pravidla pro pohyb osob, která tvoří Přílohu č. 2 Smlouvy („Pravidla“), a kterými se Zákazník a jeho oprávněné či jím pověřené osoby musí řídit. Zákazník se zavazuje zajistit, že veškeré jím oprávněné osoby k přístupu do datacentra, tak jak jsou tyto označeny ve Smlouvě („Oprávněné osoby“), budou dodržovat Pravidla, a zajistí, že se budou řídit pokyny, které z Pravidel vyplývají tak, aby nedošlo k újmě na majetku Poskytovatele, jeho zákazníků či zdraví osob.
    5. V případě závady na vlastním serveru je Zákazník oprávněn server v prostorách Poskytovatele opravit nebo si jej odnést k opravě. Po opravě je Zákazník oprávněn a rovněž povinen vrátit server na původní pozici. Poskytovatel musí být o tomto záměru Zákazníkem předem informován.
    6. Zákazník bere na vědomí, že nefunkčnost jím umístěných serverů nezakládá jakýkoli nárok na vymáhání kompenzace či jiné náhrady a slevy vůči Poskytovateli v důsledku takto neuskutečněného provozu od Poskytovatele.
    7. Po předchozí dohodě Smluvních stran může dojít k učinění dohodnutého zásahu na serveru ze strany Poskytovatele nebo jeho subdodavatelů. Zákazník se v takovém případě zavazuje uhradit sjednanou cenu za takových zásah dle sazby sjednané ve Smlouvě za příslušné Služby IT.
    8. Zákazník bere na vědomí, že Poskytovatel nenese žádnou odpovědnost za hardware ani software Zákazníka, a to ani při zásahu ze strany Poskytovatele či jeho smluvních partnerů (např. restart serveru, konfigurace PC).
    9. Pokud Zákazník neuhradí své závazky (zejména cenu za sjednanou Službu Housing, ale také případné úroky z prodlení či náhradu způsobených škod), má Poskytovatel právo přerušit poskytování Služby a uplatnit zadržovací právo na server Zákazníka, a to dokud nebudou zcela uhrazeny veškeré dluhy Zákazníka.
    10. Zákazník bere na vědomí, že připojení i umístění zařízení do data centra bez předchozího písemného souhlasu Poskytovatele, je podstatným porušením Smlouvy a Poskytovatel má oprávněn takové zařízení okamžitě odpojit a zadržet. Jakákoli manipulace se zařízeními a/nebo jakékoli jednání Zákazníka a jeho oprávněných či jím pověřených osob v rozporu s pravidly je rovněž podstatným porušením Smlouvy.
    11. Poskytovatel si vyhrazuje právo na provozní přerušení přístupu do datového centra na nezbytně nutnou dobu za účelem úprav a oprav výpočetního systému či předmětných prostor data centra. Pokud to bude možné, oznámí tuto skutečnost Zákazníkovi s co největším možným předstihem. Případné poruchy, které brání v přístupu, odstraní Poskytovatel podle svých technických a provozních možností co nejrychleji.
    12. V případě ukončení Smlouvy, na jejímž základě je poskytována Služba Housing, je Zákazník povinen vyzvednout si veškerá jím umístěná zařízení nejpozději do 7 dnů od jejího ukončení. Pokud Zákazník server v uvedeném termínu nevyzvedne, bude mu účtováno skladné 150 Kč/1U  za každý započatý týden.
    13. V případě, že si Zákazník nevyzvedne zařízení ani do 3 měsíců ode dne ukončení příslušné Smlouvy, souhlasí s tím, že Poskytovatel má právo zařízení prodat vhodným způsobem na účet Zákazníka. Výtěžek z prodeje je Poskytovatel povinen Zákazníkovi vydat, Zákazník však výslovně souhlasí s tím, aby si Poskytovatel oproti výtěžku prodeje zařízení uplatnil náklady na skladné a náklady spojené s prodejem předmětného zařízení a vyplatil mu pouze částku adekvátně poníženou. Min. částka nákladů na skladné a nákladů z prodeje předmětného zařízení činí 500 Kč nebo 20% z výtěžku prodeje, podle toho, která část je vyšší. Nepodaří-li se zařízení prodat, souhlasí Zákazník výslovně s tím, že je takové zařízení Poskytovatel oprávněn zlikvidovat, a to na náklady Zákazníka.
  4. 5. Služba VPS

    1. Služby VPS jsou vždy poskytovány dle parametrů sjednaných ve Smlouvě nebo v objednávce v případě nákupu služby přes portál Ansea.
    2. Služba VPS umožňuje Zákazníkovi pronajmout si část serveru ve vlastnictví Poskytovatele a na tomto prostoru provozovat aplikace dodané Poskytovatelem na základě Smlouvy, případně také další aplikace, které si Zákazník zvolí a umístí na svůj server sám.
    3. Není-li ve Smlouvě uvedeno jinak, zajišťuje Poskytovatel v rámci Služby VPS následující garantované služby:
      1. KVM virtualizace postavená na technologii Proxmox;
      2. Webové rozhraní pro správu s možností konzole;
      3. Každý server je připojen 10Gbps konektivitou;
      4. Data jsou uložena v poli s použitím RAID1;
      5. Zálohování 1x denně do jiné lokality;
      6. Možnost vytvoření snapshotu;
      7. Internetová konektivita 1Gbps;
      8. Technologie umístěna v datových sálech se zálohovaným napájením, chlazením i konektivitou;
      9. Virtuální jádra jsou garantovaná;
      10. CPU AMD EPYC
      11. Operační paměť je vyhrazená;
    4. Zákazník je povinen řídit se pokyny pro nastavení a provozování Služby VPS instrukcemi Poskytovatele.
    5. Zákazník bere na vědomí, že nese plnou odpovědnost za veškeré informace a obsah ukládaný na příslušném serveru, že je Zákazník správcem této služby i poskytovatelem dalších služeb na serveru ve smyslu zák. č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
    6. Provozované aplikace a software, jakož i ukládaný obsah na příslušný server nesmějí být v rozporu se Smlouvou ani platnými právními předpisy.
    7. Zákazník současně bere na vědomí a výslovně souhlasí s tím, že Poskytoval není odpovědný za jakékoli škody způsobené provozem operačního systému serveru a dalších aplikací instalovaných na příslušném serveru ze strany Zákazníka. Tyto jsou od okamžiku zpřístupnění serveru v dispozici Zákazníka a Poskytovatel do nich dále bez vyzvání nezasahuje.
    8. U Služeb, na které je uplatňována agregace, Poskytovatel garantuje výlučně dosažení rychlosti po uplatnění agregačního poměru, tedy nikoli rychlosti, které já uvedena ve Smlouvě. Uplatnění agregačního poměru na Službu není porušením Smlouvy ze strany Poskytovatele.
    9. Poskytovatel nenese žádnou odpovědnost za škody vzniklé Zákazníkovi v důsledku jeho zásahu do provozovaných aplikací a vybraného Zákazníkova serveru a bere výslovně na vědomí, že Poskytovatel neodpovídá za jakékoli následky (poruchy, závady nebo nefunkčnosti Služby), pokud k nim došlo na základě neodborného a neoprávněného zacházení ze strany Zákazníka nebo třetích osob jím pověřených. Zároveň Poskytovatel neodpovídá za jakékoli zásahy třetích stran ani škodu způsobenou jednáním či opomenutím jakékoli třetí strany, která není zástupcem Poskytovatele. 
    10. Pokud Zákazník neuhradí své závazky (zejména cenu za sjednanou Službu VPS, ale také případné úroky z prodlení či náhradu způsobených škod), má Poskytovatel právo přerušit poskytování, a to dokud nebudou zcela uhrazeny veškeré dluhy Zákazníka.
    11. Zákazník je zároveň povinen uhradit případné škody, které způsobí svou činností na serveru Poskytovateli nebo jakýmkoli třetím osobám, které jsou s poskytovatelem ve smluvním vztahu.
  5. 6. Služba Hostingu

    1. Každá Služba je poskytována v rámci vybrané varianty podle aktuální nabídky Poskytovatele.
    2. V rámci webhostingových služeb poskytuje prostor na serverech Poskytovatele pro provoz webových stránek na doméně 2. a dalších řádů V rámci mailhostingových služeb zajišťuje Poskytovatel provoz e-mailových schránek pro příslušnou doménu 2. a dalších řádů. Mailhostingové služby lze objednat samostatně nebo jako součást jiných Služeb pak poskytuje podporu e-mailových schránek a databází.
    3. Služby Hostingu jsou primárně službami tzv. sdíleného webhostingu, kde jsou technické prostředky sdíleny více zákazníky, a to v různých verzích dle uzavřené Smlouvy. Poskytovatel nicméně nabízí Služby Hostingu také ve variantě VPS  , kdy jsou Zákazníkovi poskytovány vyhrazené parametry webhostingu, jak je uvedeno na webových stránkách anafra.cz/sluzby/hostingove-a-cloudove-sluzby. I v této verzi Hostingových služeb může Služba zahrnovat mailhostingové služby.
    4. Smluvní vztah zůstává platný i poté, co Zákazník přemístí své aplikace, WWW stránky a další data k jinému provozovateli a přestane využívat služby Poskytovatele, neuplynula-li dosud doba, na kterou byla uzavřena Smlouva.
    5. Přístupové údaje (uživatelská jména a hesla) jsou zasílány na e-mailovou adresu Zákazníka uvedenou při zřízení Služby. V případě zapomenutí hesla není možné heslo obnovit, protože Poskytovatel z bezpečnostních důvodů hesla neukládá. Zákazník si musí nastavit nové heslo prostřednictvím autorizovaného požadavku.
    6. Provoz Služeb Hostingu je logován v souladu s právními předpisy. Poskytovatel sbírá a analyzuje logy, včetně síťového provozu formou tzv. netflow pro bezpečnostní a provozní analýzy.

    Webhosting

    1. Webhosting zahrnuje provoz WWW stránek pro doménu 2. a dalších řádů. na serverech Poskytovatele. Zákazníkovi je přidělen prostor na serveru, kde může umístit své WWW stránky. Servery běží na operačním systému Linux a podporují technologie jako PHP, v závislosti na zvolené variantě služby.
    2. Webhosting může zahrnovat také provoz databází, jejichž počet je omezen podle zakoupené služby a typ je omezen na běžně dostupné open-source produkty provozované na Linux systémech. Zároveň je limitován celkový obsazený prostor. Velikost prostoru a další parametry závisí na zvolené variantě Služby Parametry služby se mohou lišit v závislosti na zvolené variantě a aktuální nabídce Služeb Poskytovatele.
    3. Standardní webhostingové služby jsou provozovány na sdílených serverech, což může vést k poklesu dostupnosti a rychlosti v důsledku vytížení serveru jinými zákazníky. Poskytovatel rychlost webhostingu negarantuje. Pro zákazníky s vyššími nároky je doporučeno přejít na jinou variantu hostingových služeb (VPS, Housing apod.).
    4. VPS server umožňuje Zákazníkovi přidělovat hardwarové prostředky jednotlivým webhostingům podle vlastního uvážení a provádět individuální nastavení PHP a webserveru.
    5. Webhosting neslouží jako zálohovací nebo odkládací prostor. Webhosting nesmí být použit pouze jako úložiště souborů ke stažení, a soubory, které nejsou relevantní pro provoz webu hostovaného na příslušné doméně, je Poskytovatel oprávněn smazat.
    6. V případě překročení limitu obsazeného prostoru je Zákazník vyzván k nápravě situace, buď snížením velikosti obsazeného prostoru, nebo dohodou o navýšení prostoru s Poskytovatelem. Pokud Zákazník limit nadále překračuje, může Poskytovatel službu pozastavit.
    7. Poskytovatel si vyhrazuje právo provozovat pouze ty verze technologií (PHP, MySQL atd.), které považuje za bezpečné a které neovlivňují chod dalších zákazníků. Pokud je nějaká verze nebezpečná, má Poskytovatel právo její provoz bez náhrady a bez dalšího oznámení ukončit. Pokud jsou nabízeny starší verze technologií, pro které již nejsou dostupné aktualizace, je Zákazník povinen přizpůsobit své skripty tak, aby nedošlo k ohrožení bezpečnosti nebo provozu pro ostatní zákazníky, jakož i provozu Poskytovatele jako takového.
    8. Poskytovatel může omezit některé funkce technologií (PHP, MySQL) tak, aby nemohly narušit bezpečnost nebo chod služeb pro další zákazníky. . Aktuální stav konfigurace technologií je uveden na stránkách Poskytovatele anafra.cz/sluzby/hostingove-a-cloudove-sluzby
    9. Poskytovatel si vyhrazuje právo nabízet nové verze technologií (PHP, MySQL) až po dostatečném testování a zajištění bezpečnosti a provozní stability.

    Mailhosting

    1. Podmínky webhostingových služeb se přiměřeně vztahují i na mailhostingové služby, které zahrnují provoz e-mailového serveru a schránek pro vybranou doménu Zákazníka. Zákazník může vytvářet e-mailové schránky a přistupovat k nim pomocí webového rozhraní nebo protokolů POP3, IMAP a SMTP.
    2. Počet e-mailových schránek a další parametry služby, včetně případného obsazeného prostoru, je sjednán ve Smlouvě a je určen podle toho, jaká varianta Služeb byla Zákazníkem objednána.
    3. Poskytovatel upozorňuje, že příjem ani odesílání e-mailů není garantováno a nelze garantovat doručení ani rychlost doručení. Poskytovatel se však snaží zajistit maximální možnou spolehlivost.
    4. Při překročení limitu obsazeného prostoru u e-mailových služeb není umožněn příjem dalších e-mailů, které jsou serverem automaticky odmítány a nebudou tak Zákazníkovi doručeny prostřednictvím vybrané e-mailové schránky bez opětovného zaslání ze strany odesílatele.
    5. Poskytovatel neodpovídá za volbu názvu e-mailové adresy s ohledem na vlastnická práva, zákony, morálku ani kompatibilitu s filtry provozovatelů dalších e-mailových služeb.
    6. Je přitom zakázáno využívat hardwarové prostředky Poskytovatele k hromadnému rozesílání e-mailových zpráv (např. newslettery), pokud není mezi Zákazníkem a Poskytovatelem smluvně dohodnuto jinak. Standardní limit Služeb Hostingu je 500 e-mailů denně, pokud není smluvně  dohodnuto jinak. Při překročení tohoto limitu jsou další zprávy odmítnuty přímo serverem Poskytovatele. Poskytovatel neodpovídá za škody způsobené nemožností odesílání e-mailů po překročení stanovených limitů.
    7. Poskytovatel si vyhrazuje právo nastavit ochranné mechanismy pro odesílání emailů typu SPF, DKIM, DMARC pouze u těch zákaznických služeb, které nepřestavují riziko poškození reputace Poskytovatele nebo ostatních zákazníků.
    8. Hromadné rozesílání zpráv (bez ohledu na limity) je povoleno pouze za předpokladu smluvní dohody a za těchto podmínek:
      1. zprávy musí být vyžádané, příjemci si musí být vědomi, že se přihlásili k odběru,
      2. zprávy musí být zasílány v neobtěžujícím množství,
      3. zprávy musí obsahovat jasný postup k odhlášení a odesílatel jej musí respektovat,
      4. všechny e-mailové adresy musí být získány a spravovány v souladu s GDPR,
      5. všechny odeslané e-maily musí být plně v souladu s GDPR.
    9. Zákazník je povinen na žádost Poskytovateli poskytnout informace o hromadném rozesílání zpráv:
      1. jak jsou získávány e-mailové adresy a souhlas s odběrem,
      2. jaké zprávy jsou rozesílány,
      3. jak často a v jakém množství jsou zprávy rozesílány,
      4. jak mohou příjemci odběr zrušit,
      5. další informace dle požadavku Poskytovatele.
    10. Zákazník by měl zároveň minimalizovat zatížení cílových e-mailových serverů rozprostřením rozesílání v čase.
    11. Pokud Zákazník rozesílá e-maily v rozporu s pravidly nebo se zákony nebo nedodá požadované informace, může Poskytovatel odesílání e-mailů zablokovat.
    12. V případě podezření na neoprávněné hromadné rozesílání (spam) má Poskytovatel právo služby Zákazníka okamžitě pozastavit a bez náhrady zrušit.

    Odpovědnost Zákazníka

    1. Poskytovatel nenese odpovědnost za chyby způsobené nesprávným nastavením data a času na zařízeních ani v aplikacích Zákazníka.
    2. Zákazník je povinen sám zálohovat svá data a provádět kontrolu jejich stavu. Zálohování je zákazníkovi doporučeno  mimo hardwarové prostředky Poskytovatele. Zálohování a obnova může být předmětem Služeb, pokud je tak výslovně sjednáno ve Smlouvě.
    3. I pokud však Poskytovatel zálohy provádí, slouží takové zálohy primárně pro potřeby Poskytovatele a mohou být neúplné nebo poškozené. Poskytovatel nemá možnost ověřit integritu záloh ani obsah dat. Tyto zálohy jsou prováděny jako fyzické obrazy operačního systému. Zákazník je povinen zálohovat svá data, rozsah a četnost záloh je na jeho uvážení.
    4. Poskytovatel používá různé prostředky pro ochranu dat, jako RAID nebo clonování, ale nevylučuje to riziko ztráty dat. Popis ochrany dat je uveden u jednotlivých služeb, pokud není uvedeno jinak, používá se RAID6 nebo jeho ekvivalent. Je však odpovědností Zákazníka, aby zajišťoval bezpečnost dat mimo zařízení Poskytovatele.

    Bezpečnost

    1. Poskytovatel v rámci Služeb Hostingu implementuje bezpečnostní opatření k ochraně dat, která se mohou lišit podle typu Služby. Pokud není uvedeno jinak, zákaznická data nejsou šifrována. Zákazník si může svá data sám zabezpečit nebo zašifrovat pokud není cílem obcházení pravidel nebo zákonů.
    2. Poskytovatel se snaží zajistit dostatečnou bezpečnost dat, ale Zákazník je informován o rizicích spojených s provozem na internetu a měl by sám chránit svá data přiměřeným způsobem.
    3. Poskytovatel také dbá na bezpečnost provozu a provozuje různé druhy ochrany, jejichž rozsah se může měnit; antivirová řešení pro mailové servery, ochrana na perimetru sítě.
    4. Poskytovatel zároveň kontinuálně monitoruje dostupnost a funkčnost Služeb Hostingu. Monitoring slouží primárně pro potřeby Poskytovatele a získaná data jsou analyzována.

    Dostupnost Služeb Hostingu

    1. Poskytovatel garantuje dostupnost a funkčnost Služeb Hostingu v rozsahu uvedeném ve Smlouvě. Pokud je Služba Hostingu nedostupná déle než 1 hodinu v kalendářním měsíci, Zákazník má nárok na slevu 1 % za každou další započatou hodinu, maximálně však do výše měsíčního poplatku za Službu Hostingu. Sleva je poskytnuta v prvním měsíci následujícího období.
    2. Doba nedostupnosti způsobená plánovanými odstávkami se do nároku na kompenzaci nezapočítává. Pokud je nedostupná pouze část Služby, kompenzace se snižuje poměrným způsobem.
  6. 7. Služba Správy Domény

    1. Služba Správy Domény zahrnuje registrace, přeregistrace, prodlužování a změny u doménových jmen, která jsou vedena u Poskytovatele, a to vždy ve vztahu k příslušnému registrátorovi. „Registrátorem“ je přitom organizace pověřená správou a provozem příslušné domény nejvyšší úrovně (TLD – Top Level Domain).
    2. Pokud Zákazník provádí objednávku Služby Správy Domén jménem třetí osoby („Držitele domény“), je povinen zajistit, že dojde k uzavření Smlouvy a odsouhlasení těchto VOP i ze strany tohoto Držitele domény a stejně tak, že tato třetí osoba odsouhlasí případné podmínky Registrátora. Na vyžádání je povinen shora uvedené doložit, jinak může být doménové jméno bez náhrady zrušeno.
    3. Zákazník přitom bere na vědomí, že jeho osobní údaje mohou být předávány dalším osobám, pokud je to vyžadováno pro vedení příslušné domény, a že jeho osobní údaje budou zveřejněny v příslušných informačních systémech Registrátorů (zejména v WHOIS systémech). O shora uvedeném je povinen informovat také Držitele domény.
    4. Doménové jméno má Zákazník pronajaté do užívání od příslušného Registrátora, kterému se za pronájem domény platí poplatky. Poskytovatel je technickým správcem domény, nikoliv jejím vlastníkem ani plátcem.
    5. Zákazník je povinen uvádět u domény správné a aktuální údaje o Držiteli domény a dalších kontaktech, jak vyžaduje příslušný Registrátorem. Nesprávné údaje mohou vést ke zrušení domény bez náhrady.
    6. Poskytovatel je oprávněn komunikovat přímo s Držitelem domény, pokud to situace vyžaduje a vyžadovat od něj dodatečné doklady, dokumenty nebo údaje podle podmínek Registrátora. Na žádost Držitele pak může být doména odejmuta Zákazníkovi a převedena do přímé správy Držitele. V takovém případě nemá Zákazník nárok na vrácení jakýchkoli plateb za nevyužité či předčasně ukončení období.
    7. Poskytovatel může nabízet k doménám doplňkové služby, které jsou uvedeny v aktuálním ceníku.
    8. Pokud nejsou podmínky pro jednotlivé dílčí Služby Správy Domény (např. registraci, přeregistraci, změny apod.) splněny do 30 dnů od uzavření Smlouvy (registrace) či vznesení požadavku (přeregistrace, změny apod.), je případná dílčí objednávka služeb stornována a uhrazené poplatky jsou Zákazníkovi vráceny.
    9. Jednotlivé dílčí Služby Správy Domény (registrace, prodloužení, změny a další) neumožňují vrácení poplatků ve chvíli, kdy již byly ze strany Poskytovatel provedeny a ze strany Registrátora potvrzeny; Zákazník proto bere na vědomí, že na tyto operace se nevztahují zákonné podmínky odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku (dle příslušných právních předpisů). Zákazník tedy nemůže odstoupit od Smlouvy, pokud již byly příslušné Služby provedeny.
    10. Na základě písemné žádosti s úředně ověřeným podpisem může Zákazník požádat Poskytovatele o smazání domény. Smazáním domény nevzniká nárok na vrácení uhrazených částek, ani jejich poměrných částí. Mazání domén je zpoplatněno dle aktuálního ceníku.

    Registrace

    1. Objednaná doména bude zaregistrována až po úhradě příslušných poplatků a splnění všech podmínek stanovených Poskytovatelem či Registrátorem ze strany Zákazníka a Držitele domény.
    2. Uzavřením Smlouvy ani zaplacením sjednaného poplatku za registraci nezískává Zákazník nárok na doménové jméno. Nárok vzniká až po úspěšné registraci a jejím potvrzení Poskytovatelem.
    3. Registrace domény bude provedena pouze za předpokladu, že:
      1. Registrátor povolí registraci požadovaného doménového jména,
      2. doménové jméno je v době registrace volně dostupný,
      3. Zákazník či Držitel domény splnil všechny podmínky stanovené Registrátorem,
      4. Registrátor registraci potvrdí.
    4. Doménové jméno nelze zarezervovat ani blokovat uzavřením Smlouvy. Pokud jiný zájemce splní všechny podmínky dříve než Zákazník, registrace pro Zákazníka nebude možná.
    5. Poskytovatel neodpovídá za škody způsobené nemožností registrace domény.
    6. Poskytovatel neověřuje oprávněnost žádosti Zákazníka o registraci a není za ni právně odpovědný. Zákazník nese odpovědnost za případné problémy či škody způsobené kolizí s ochrannými známkami nebo jinými právními překážkami.
    7. Stejně tak Poskytovatel nekontroluje soulad s netechnickými náležitostmi pro registraci doménového jména. Pokud nejsou splněny, může být doména zrušena bez náhrady.
    8. Po provedení registrace domény mohou být některé údaje o majiteli uvedeny ve veřejně dostupných informacích o doménách, především ve veřejně dostupných databázích WHOIS. V případě zájmu je možno s Poskytovatelem individuálně dohodnout neuvedení údajů skutečného uživatele doménového jména, není-li tento postup v rozporu s právními předpisy, pravidly Registrátora a bude-li s tím Poskytovatel souhlasit.

    Expirace a prodloužení

    1. Zákazník je odpovědný za včasnou úhradu poplatků a splnění podmínek pro prodloužení domény.
    2. Pokud Zákazník nesplní podmínky pro prodloužení alespoň 14 dní před expirací domény, riskuje zrušení domény. Po expiraci domény může dojít k nedostupnosti původní domény v důsledku cizích práv.
    3. Zákazník je odpovědný za sledování expirace svých domén. Poskytovatel může, ale nemusí, Zákazníka na expiraci upozornit. Poskytovatel neručí za škody způsobené nedoručením upozornění na expiraci.
    4. Doména bude prodloužena pouze za předpokladu, že:
      1. Zákazník splnil všechny náležitosti pro prodloužení s dostatečným předstihem,
      2. Registrátor povolí prodloužení domény a toto prodloužení úspěšně potvrdí,
      3. doména již nebyla zrušena kvůli neprodloužení.

    Přeregistrace

    1. Přeregistrace domény bude provedena pouze v případě, že Zákazník a Držitel splní všechny požadavky Poskytovatele a příslušného Registru pro danou TLD. U některých TLD je přeregistrace podmíněna administrativním poplatkem, úhradou za provoz domény na další období nebo zadáním autorizačního kódu.
    2. Přeregistrace domény bude úspěšně provedena pouze za předpokladu, že:
      1. Registrátor povolí přeregistraci doménového názvu,
      2. Zákazník splnil všechny podmínky stanovené Registrátorem,
      3. Registrátor přeregistraci úspěšně potvrdí.
    3. Poskytovatel neodpovídá za škody způsobené nemožností přeregistrace domény.

    Změny

    1. Všechny změny u domény musí být řádně autorizovány Zákazníkem, který se prokáže příslušnými přihlašovacími údaji.
    2. Poskytovatel může požadovat dodatečnou autorizaci (např. přes e-mail, SMS nebo zasláním dokumentace) u některých změn.
    3. Změny u domén mohou být zpoplatněny podle aktuálního ceníku nebo po dohodě mezi Zákazníkem a Poskytovatelem.
    4. Proces změny u domény bude zahájen až po úhradě případného poplatku a splnění dalších podmínek stanovených Poskytovatelem či Registrem pro danou TLD.
    5. Změny u domény mohou být provedeny pouze, pokud to stav domény a podmínky Registrátora umožňují.

    Storno

    1. Storno požadavku znamená žádost Zákazníka či Držitele domény o zrušení nebo pozastavení probíhající registrace, přeregistrace, prodloužení nebo jiné změny u domény.
    2. Pokud to situace umožňuje, může být tento proces zastaven. Požadavek na storno může být zpoplatněn podle aktuálního ceníku.
    3. Pokud již akce nelze vrátit zpět, nemá Zákazník nárok na vrácení poplatků spojených s požadavkem.
    4. U domén není možné storno změn, pokud byly již provedeny. V takovém případě je nutné požádat o změnu na původní stav a uhradit poplatky s tím spojené.

    Odpovědnost Zákazníka

    1. Zákazník je plně odpovědný za způsob využívání jeho domén, včetně provozovaných webových stránek a dalších služeb.
    2. Zákazník je odpovědný za správné nastavení DNS záznamů na autoritativních DNS serverech své domény.
    3. V případě soudního nebo jiného sporu ohledně domény může Poskytovatel na základě příkazu soudu nebo jiného obdobného rozhodnutí znemožnit Zákazníkovi užívání domény nebo provést požadované změny. Pokud dojde ke změně Držitele domény na základě soudního rozhodnutí, Zákazník nemá nárok na vrácení poplatků za nevyužité období ani na kompenzaci způsobených škod.
  7. 8. Služba Nextcloud

    1. Služba NextCloud spočívá ve zpřístupnění software NextCloud na vybraném zařízení – serveru, a to standardně buď na serveru poskytovaném námi v rámci Služby VPS a/nebo serveru využívaného a umístěného Zákazníkem přímo v rámci našeho datového centra v rámci Služby Housing.
    2. NextCloud je autorským dílem ve smyslu německého právního řádu a majetková práva k němu vykonávají jeho autoři. Poskytovatel získal oprávnění autorů k dalšímu licencování řešení NextCloud mezi své Zákazníky.
    3. Zaplacením sjednané ceny za Službu NextCloud poskytuje Poskytovatel Zákazníkovi osobní, nepřenosnou, nevýhradní licenci k používání NextCloud. Licence se uděluje po dobu trvání Smlouvy, na jejímž základě byla zpřístupněna Služba NextCloud, a to pouze pro užití při podnikatelské činnosti Zákazníka. Předmětem licence je poskytnutí oprávnění k užívání NextCloud prostřednictvím GUI a předmětem Smlouvy nikdy není zpřístupnění zdrojových kódů NextCloud. Reverzní inženýrství NextCloud není dovoleno. Užívání dalších externích služeb není předmětem licence.
    4. Licence se uděluje jako bezúplatná/úplatná, a to dle podmínek uvedených ve Smlouvě.
    5. Předmětem licence není oprávnění užívat grafické prvky uživatelského rozhraní NextCloud rozmnožováním, rozšiřováním nebo sdělováním veřejnosti. Uživatel není oprávněn NextCloud nebo jeho prvky pozměňovat a/nebo vytvářet odvozená díla, nedohodne-li se s autory NextCloud jinak.
    6. Licenci není možné postoupit ani udělit podlicenci, a to ani částečně. Zákazník nesmí NextCloud jakýmkoli jiným způsobem poskytovat k užívání třetím osobám s výjimkou svých zaměstnanců a spolupracujících osob, pro něž je vyžadován přístup k NextCloud.
    7. Toto licenční ujednání upravuje také užívání jakýchkoli aktualizací NextCloud, kterými nahradíme nebo doplníme původní NextCloud, pokud taková aktualizace nebude spojena se samostatnou licencí, kdy by měly přednost podmínky samostatné licence.
    8. NextCloud není možné užívat způsobem, který by narušoval práva Poskytovatele, původních autorů NextCloud ani jakýchkoli třetích stran. Poskytovatel si vyhrazuje veškerá práva, k jejichž výkonu není Zákazník těmito Podmínkami nebo Zásadami ochrany osobních údajů oprávněn.
    9. Licence zaniká stejným způsobem jako Smlouva v rozsahu, ve kterém je ukončeno poskytování Služby NextCloud.
    10. Zákazník zároveň výslovně souhlasí s tím, že v případě oprávněného přerušení, omezení či pozastavení Služby VPS ze strany Poskytovatele, odpovídá za veškeré škody způsobené v důsledku přerušení, omezení či pozastavení Služby VPS výlučně Zákazník, a že nemůže po Poskytovateli požadovat jakoukoli náhradu majetkové či nemajetkové újmy takovým přerušením, omezením či pozastavením Služby VPS způsobené.
  8. 9. Služby Správy IT

    1. V rámci Smlouvy mohou být nad rámec Služby VPS, Služby Housing a Služby NextCloud sjednány rovněž další povinnosti Smluvních stran, typicky spočívající v poskytování Služeb Správy IT ze strany Poskytovatele na jedné straně, a zaplacení sjednané ceny za tyto Služby ze strany Zákazníka.
    2. Služby Správy IT mohou dle dohody ve Smlouvě zahrnovat rovněž SLA, minimálně však vždy zahrnují práci  servisních techniků. V rámci těchto Služeb Správy IT se Poskytovatel stará o koncové zařízení, servery, síťové prvky a další související zařízení a prvky, dle dohody ve Smlouvě.
    3. Pro vyloučení veškerých pochybností se Smluvní strany dohodly, že povaha Služeb Správy IT je příkazem, přičemž veškerá práva a povinnosti týkající se Služeb Správy IT musí být vykládána a interpretována v souladu s ustanoveními týkajícími se smlouvy příkazní.
    4. Smluvní strany se dohodly a Zákazník výslovně potvrzuje, že byly-li v souvislosti s touto poskytováním Služeb Správy IT ze strany Poskytovatele poskytnuty odhady časové náročnosti jednotlivých dílčích služeb, jsou tyto odhady čistě indikativní. Veškeré časové a cenové odhady, které Poskytovatel Zákazníkovi prezentuje, jsou nezávazné, není-li výslovně stanoveno jinak.
    5. Je-li součástí Služeb Správy IT rovněž poskytování služeb SLA, zavazuje se Poskytovatel reagovat na incidenty (požadavky) popsané ve Smlouvě vždy v rámci reakčních dob uvedených ve Smlouvě. Reakční dobou se rozumí doba od nahlášení incidentu (požadavku) Zákazníkem do okamžiku reakce Poskytovatele. V rámci Smlouvy je pak stanoveno také časové období, po kterou plyne reakční doba.
    6. Není-li ve Smlouvě dohodnuto jinak, nahlášením incidentu se rozumí zaslání informace o incidentu na email Poskytovatele support@anafra.cz.
    7. Pokud Zákazník neuhradí své závazky (zejména cenu za již poskytnuté Služby Správy IT, ale také případné úroky z prodlení či náhradu způsobených škod), má Poskytovatel právo pozastavit poskytování veškerých Služeb Správy IT, a to dokud nebudou zcela uhrazeny veškeré dluhy Zákazníka.
  9. 10. Pravidla používání Služeb

    1. Zákazník se zavazuje zdržet se při využívání Služeb a zejména prostřednictvím Služeb:
      1. šíření či nabízení jakéhokoli obsahu, který je v rozporu s platnými právními předpisy, a to jak na úrovni České republiky, tak na úrovni unijního a mezinárodního práva;
      2. šíření, nabízení či provozování jakýchkoli služeb a/nebo činností, které jsou v rozporu s platnými právními předpisy, a to jak na úrovni České republiky, tak na úrovni unijního a mezinárodního práva;
      3. šíření či nabízení jakéhokoli pornografického obsahu;
      4. provozování jakýchkoli činností spočívajících v obcházení prvků ochrany duševního vlastnictví (typicky cracky, warez a další obdobné činnosti);
      5. rozesílání nevyžádaných obchodních sdělení a dalšího spamu;
      6. šíření či nabízení jakéhokoli obsahu, který zasahuje do práv duševního vlastnictví třetích osob a průmyslových práv těchto osob;
      7. šíření či nabízení jakéhokoli obsahu, který je nelegálně získaný, nebo jehož šíření by bylo nelegální;
      8. provozování a šíření jakýchkoli nástrojů, které mohou být zneužity k porušení zabezpečení sítí, zařízení a dalších služeb;
      9. nadměrné zatěžování serverů Poskytovatele či jakýchkoli třetích stran,
      10. jakýchkoli činností, které mohou poškodit Poskytovatele, jeho dobré jméno, pověst, nebo jakékoli jeho prostředky a majetek;
      11. využívání jakýchkoli prostředků, serverů, zařízení a dalších prvků zpřístupněných Poskytovatelem jiným způsobem než způsobem výslovně sjednaným v těchto VOP a/nebo ve Smlouvě;
      12. jakýchkoli činností, kterými by mohlo dojít ke zpřístupnění jakékoli třetí osobě obsahu, který:
        1. obsahuje nedovolené aplikace a skripty;
        2. přetěžuje databázové systémy nebo způsobuje špatnou funkci serverů;
        3. přetěžuje infrastrukturu, přípojné linky nebo hardware Poskytovatele nebo případně jiných osob;
        4. lze označit jako hudební, zvukové, obrazové, filmové a jiné podobné soubory, k nimž Zákazník nemá oprávnění nebo autorská práva či jiná práva k jejich šíření a distribuci;
        5. ohrožuje soukromí nebo bezpečnost počítačových systémů jiných uživatelů sítě Internet nebo ohrožuje soukromí nebo bezpečnost jakýchkoliv jiných uživatelů sítě Internet (například prostřednictvím virů, generátorů hesel apod.);
        6. je součástí poskytované Služby, přičemž Zákazník nemá od Poskytovatel písemné svolení k zprostředkování Služby nebo její části třetím osobám;
        7. může vzbudit dojem, že Zákazník jedná jménem Poskytovatele, přestože není oprávněným spolupracovníkem Poskytovatele;
        8. může poškodit jakákoli práva třetích stran.
    2. Poskytovatel je oprávněn bez předchozího oznámení přerušit, omezit či pozastavit poskytování Služeb vždy, když se lze důvodně domnívat, že Zákazník porušuje VOP, Smlouvu, nebo používá Služby v rozporu s obecně závaznými právními předpisy, dobrými mravy a obecně uznávanými etickými a morálními principy a obecně uznávanými pravidly používání služeb poskytovaných prostřednictvím sítě Internet nebo dokonce k páchání či napomáhání trestné činnosti, přestupků či jiných deliktů.
    3. Poskytovatel je dále bez předchozího oznámení oprávněn přerušit, omezit či pozastavit poskytování Služeb vždy také v případě, kdy dochází ke zneužívání Služeb k jinému neoprávněnému zásahu do práva Poskytovatele (např. vydávání se za někoho jiného, vystavování podvodných faktur apod.) a/nebo nadměrnému užívání Aplikace, a to zejména prostřednictvím automatizovaného software a botů jako takových, kteří neúměrné zatěžují servery a další technické zařízení Poskytovatele a/nebo třetích stran, které poskytují služby Poskytovateli.
    4. Zákazník zároveň výslovně souhlasí s tím, že v případě oprávněného přerušení, omezení či pozastavení Služby VPS ze strany Poskytovatele, odpovídá za veškeré škody způsobené v důsledku přerušení, omezení či pozastavení Služby VPS výlučně Zákazník, a že nemůže po Poskytovateli požadovat jakoukoli náhradu majetkové či nemajetkové újmy takovým přerušením, omezením či pozastavením Služby VPS způsobené.
    5. Za účelem ověření využívaného softwarového řešení či případného auditu licencování přidělených softwarových prostředků a obsahu nahranému prostřednictvím Služeb se Zákazník zavazuje poskytnout veškerou součinnost Poskytovateli. To zahrnuje umožnění či zajištění instalace a spuštění příslušných nástrojů a skriptů na virtuálním serveru, které zajišťují ověření a kontrolu využívaných softwarových prostředků ze strany Poskytovatele.
    6. Zákazník výslovně souhlasí s tím, že je odpovědný za veškerou škodu způsobenou Poskytovateli, jeho klientům, partnerům nebo jakýmkoli třetím stranám. Tato odpovědnost zahrnuje zejména důsledky jakéhokoli právního jednání, které porušuje ustanovení čl.10.1  VOP výše. Zákazník rovněž souhlasí, že Poskytovatel může v rámci ochrany svých Služeb upravit jejich nastavení, aby maximálně zabránil jejich zneužití. Cena za nevyužité období po zrušení Služby nebude Zákazníkovi vrácena a bude automaticky považována za jednorázovou smluvní pokutu za porušení povinnosti; sjednání smluvní pokuty ani její úhrada nemá vliv na právo Poskytovatele domáhat se vedle ní rovněž náhrady škody.
  10. 11. Společná ustanovení o právech a povinnostech Smluvních stran

    1. Poskytovatel zajistí provoz Služeb v souladu se specifikací uvedenou ve Smlouvě a s maximálním úsilím se pokusí o zajištění dostupnosti a využitelnosti Služeb.
    2. Pokud není v rámci Smlouvy uvedeno jinak, neposkytuje Poskytovatel Zákazníkům zkušební provoz ani služby zákaznické a technické podpory.
    3. Poskytovatel si vyhrazuje právo provádět i bez souhlasu Zákazníka nezbytné zásahy na vlastní síti a na hardwarovém a softwarovém vybavení, které používá k poskytování Služeb. Není-li výslovně sjednáno jinak, nepovažují se tyto zásahy a výpadky jimi způsobené za porušení Smlouvy ani těchto VOP a nevzniká tak Zákazníkovi právo na jakoukoli náhradu či slevu.
    4. Poskytovatel si zároveň vyhrazuje provést u jednotlivých Služeb plánované odstávky, a to i bez souhlasu Zákazníka, na základě předchozího oznámení Poskytovatele. Poskytovatel vynaloží nezbytné úsilí k tomu, aby provedl odstávku v nejkratší možné míře a pokud možno v době nižšího provozu, tedy především v nočních hodinách, o víkendech či svátcích. Z takto provedených odstávek Zákazníkovi v případě předem hlášené odstávky nevzniká žádný nárok na jakoukoli náhradu neuskutečněného provozu ani případných souvisejících škod.
    5. Poskytoval je oprávněn kdykoli změnit přístupové údaje, upravit parametry Služby nebo analyzovat data bez souhlasu Zákazníka, pokud je to nezbytné pro řádné poskytování Služby nebo bezproblémový provoz zařízení a softwaru používaných k poskytování Služby, o čemž je však Zákazníka povinen informovat. Při podezření na porušení povinností Zákazníka může Poskytovatel analyzovat data i bez informování Zákazníka.
    6. Pokud Zákazník odstraní příčiny přerušení, omezení či pozastavení Služeb, Poskytovatel obnoví jejich poskytování Zákazníkovi do 5 pracovních dnů.
    7. Zákazník smí používat výlučně zařízení, která nenaruší provoz sítě Poskytovatele, nejsou v rozporu s právními předpisy ani chráněnými právy třetích osob, a splňují všechny požadavky na používání na území České republiky. Zákazník si pořídí nezbytný hardware a software pro přístup do sítě a učiní opatření k ochraně svých dat a prevenci průniku do své sítě. Zákazník odpovídá za funkčnost svých zařízení potřebných pro přístup do sítě Internet.
    8. Poskytovatel nenese odpovědnost za data zveřejněná zákazníkem v síti Internet ani za data získaná zákazníkem. Poskytovatel neodpovídá za bezpečnost zákazníkovy sítě (intranetu) ani za obsah přenášených dat. Poskytovatel dále neodpovídá ani za informace uvedené nebo zveřejněné Zákazníkem prostřednictvím Služeb Poskytovatele.
    9. Není-li ve Smlouvě uvedeno jinak, nemá Zákazník nárok na náhradu škod souvisejících s výpadkem, přerušením, omezením nebo pozastavením poskytování Služeb.
    10. Poskytovatel je oprávněn zamezit šíření dat, která Zákazník činí v rozporu s těmito VOP a platnými právními předpisy. Poskytovatel má právo kontrolovat připojená zařízení z hlediska jejich druhu, typu a způsobu připojení.
    11. Zákazník zároveň výslovně souhlasí s tím, že Poskytovatel nenese odpovědnost za jakékoli nedostatky v poskytování Služeb, které nezpůsobil sám Poskytovatel, zejména nedostatky způsobené technickým nebo jiným problémem subdodavatele, způsobené některým ze zákazníků, a dále za ty, které byly způsobeny vyšší mocí; v takových případech rovněž negarantuje dostupnost Služeb v souladu se Smlouvou. Vyšší mocí se pro účely těchto VOP rozumí zejména povodeň, požár, vítr, válka, zemětřesení apod. a dále také poruchy na zařízeních třetích dodavatelů (zejména rozsáhlý a dlouhodobý výpadek dodávky elektřiny, telekomunikačního spojení atd.), pokud těmto skutečnostem prokazatelně nebylo možno zabránit nebo nebyly způsobeny nedbalostí Poskytovatele anebo byly způsobeny neodvratitelnou událostí nemající původ v provozu Služby.
    12. Zákazník se zavazuje bez zbytečného odkladu informovat Poskytovatele o jakýchkoli poruchách či přerušeních provozu, závadách na zařízení Poskytovatele nebo na svém zařízení, a o ztrátě nebo poškození tohoto zařízení.
    13. Zákazník přitom bere na vědomí, že Poskytovatel neodpovídá zákazníkům ani třetím osobám za žádné ztráty finančního, materiálního nebo jiného charakteru, způsobené nefunkčností nebo přerušením poskytované Služby, poškozením nebo ztrátou dat či poškozením serverů, softwaru nebo hardwaru. Služba poskytovaná prostřednictvím sítě Internetu vylučuje vzhledem k technické podstatě Internetu jakékoli záruky na vlastní provoz, například dosažitelnost webových stránek z kteréhokoli místa připojení, doručitelnost emailů, zajištění provozu Internetového připojení a zachování soukromí.
    14. Pro vyloučení pochybností se Smluvní strany dohodly, že přerušení nebo omezení poskytování Služby z důvodů uvedených ve Smlouvě, objednávce, nebo právních předpisech není vadným plněním Poskytovatele a Zákazníkovi nenáleží uplatňovat práva související s vadným plněním.
    15. Smluvní strany jsou zajedno v tom, že v otázce náhrady eventuálních škod způsobených jednou smluvní stranou druhé smluvní straně při uplatňování této Smlouvy platí zásada, že se vždy hradí pouze skutečná prokázaná škoda.
    16. Maximální výše úhrady škody z vadného plnění ze strany Poskytovatele Zákazníkovi je stanovena na pětinásobek měsíční úhrady za Službu.
    17. Odpovědnost za škodu ze strany Poskytovatele při poskytování Služeb nevzniká:
      1. nesplnil-li Zákazník povinnosti stanovené touto Smlouvou;
      2. vznikne-li Zákazníkovi nebo jeho odběratelům závazek nebo odpovědnost v souvislosti s:
        1. jakoukoli újmou na zdraví či majetku, způsobenou výrobkem, který byl prodán nebo jinak šířen ve spojitosti se Službou Poskytovatele;
        2. jakýmkoli materiálem dodaným Zákazníkem, který porušuje nebo domněle porušuje majetková práva třetí strany;
        3. porušením autorských práv;
        4. jakýmkoli defektním výrobkem, který Zákazník prodal prostřednictvím Služby Poskytovatele.
    18. Zákazník odpovídá za škodu způsobenou sobě, Poskytovateli nebo třetí straně tím, že poskytl nepravdivé nebo zavádějící údaje v Objednávce nebo ve Smlouvě, jakož i za veškerou škodu způsobenou jednáním v rozporu s těmito VOP nebo se Smlouvou.
    19. Nároky na náhrady škod způsobených technickými výpadky jsou omezeny a možné pouze na základě individuální dohody se Zákazníkem. Zákazník nemá nárok na náhradu škod způsobených ztrátou dat, pokud není výslovně dohodnuto jinak. Poskytovatel nemá možnost posoudit rozsah a hodnotu ztracených dat. Zákazník je povinen předcházet ztrátě dat všemi dostupnými prostředky, jako je bezpečnostní opatření, aktualizace softwaru a pravidelné zálohování.
    20. Zákazník je dále srozuměn, že podle zákona 127/2005 Sb. o elektronických komunikacích není poskytovatel služby povinen hradit náhradu škody způsobené přerušením služby nebo vadným poskytováním služby.
  11. 12. Spotřebitelé

    1. Ustanovení tohoto čl. 12 se použijí pouze v případě, je Smlouva uzavřena se Zákazníkem, který je spotřebitel. Ve všech ostatních případech se tato ustanovení neuplatní.
    2. Náklady na prostředky komunikace na dálku se neliší od základní sazby (v příp. internetového i telefonického připojení dle podmínek Vašeho operátora), tyto náklady si hradí sám Zákazník. Poskytovatel si neúčtuje žádné další poplatky.
    3. Není-li v těchto Podmínkách a/nebo ve Smlouvě uvedeno jinak, požaduje Poskytovatel úhradu ceny za Služby před započetím plnění Služeb Zákazníkovi.
    4. Ceny Služeb jsou na Webu uváděny včetně i bez DPH, včetně veškerých poplatků stanovených zákonem. Zákazník je povinen zaplatit cenu zboží včetně DPH a včetně veškerých poplatků stanovených zákonem. Způsob platby pak vyplývá z těchto VOP a/nebo Webu.
    5. Zákazníci – spotřebitelé pak mají v souladu se zákonem standardně možnost na odstoupení od Smlouvy ve lhůtě 14 dní, která běží ode dne uzavření Smlouvy. Toto právo Zákazníkovi – spotřebiteli náleží v případě, kdy je smlouva uzavřena distančně, např. prostřednictvím internetu. Pro řádné uplatnění práva musí Zákazník odstoupit od Smlouvy nejpozději v poslední den této lhůty. Forma ani způsob takového odstoupení přitom není určen a Zákazník tak může Poskytovatele informovat třeba i jen e-mailem prostřednictvím některého z oficiálních komunikačních kanálů. Spotřebitel však nemůže odstoupit od Smlouvy, je-li jejím předmětem, mimo jiné:
      1. oprava nebo údržba provedená v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost (neplatí v případě dalších nevyžádaných oprav),
      2. o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,
      3. o dodání digitálního obsahu, tedy když takový obsah nebyl dodán na hmotném nosiči, pokud byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy a Poskytovatel před uzavřením smlouvy Zákazníka -a spotřebitele o těchto následcích informoval.
    6. Zákazník přitom výslovně souhlasí s tím a žádá o to, aby mu byly veškeré Služby poskytovány bez zbytečného odkladu, tj. před uplynutím lhůty pro odstoupení. Zákazník pak bere na vědomí, že v takovém případě nemá Zákazník právo od této smlouvy odstoupit.
    7. Poskytovatel po odstoupení vrátí Zákazníkovi – spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dní od doručení odstoupení ze strany Zákazníka, vrátí všechny platby, které od Zákazníka – spotřebitele Poskytovatel obdržel včetně nákladů na dodání (s výjimkou dodatečných nákladů na doručení jiným než nejlevnějším způsobem standardního dodání nabízeného Poskytovatele). S ohledem na distanční povahu většiny poskytovaných Služeb pak Zákazník nese náklady na odstoupení od Smlouvy. K vrácení dochází stejnou platební metodou a případně na stejný bankovní účet, který by byl použit k uhrazení Služby.
    8. Poskytovatel přitom odpovídá Zákazníkovi – spotřebiteli za vady dodaných či poskytovaných Služeb, zejména pak v situacích, kdy nebyla Služba poskytnuta či dodána ve sjednaném rozsahu, byla poskytnuta jiná než sjednaná Služba, případně Služba vykazovala jiné další vady. V případě vady Služeb je Zákazník – spotřebitel oprávněn po Poskytovateli požadovat především odstranění vady, je-li vada odstranitelná, přiměřenou slevu z ceny, a pokud vada odstranitelná není, je oprávněn od Smlouvy odstoupit.
    9. Je-li pak vada či vadné plnění Služby tzv. pod podstatným porušením Smlouvy, má pak Zákazník – spotřebitel vždy právo na odstranění vady buď dodáním nové/chybějící věci nebo její opravou, přiměřenou slevu z ceny i odstoupit od Smlouvy dle svého uvážení.
    10. Zákazník je povinen oznámit jakou formu práva (vyplývajícího mu z vadného plnění) si zvolil již při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. K případným pozdějším změnám této volby nemusí Poskytovatel přihlédnout s výjimkou případu, kdy je předchozí volba nerealizovatelná (např. když Zákazník žádal odstranění vady opravou, ale vada je neopravitelná).
    11. Pokud Poskytovatel neodstraní vadu v přiměřené lhůtě, nejpozději do 30 dní nebo delší doby po dohodě se Zákazníkem-spotřebitelem, nebo Poskytovatel oznámí, že vadu neodstraní, je Zákazník – spotřebitel vždy oprávněn požadovat přiměřenou slevu nebo od Smlouvy odstoupit.
    12. Právo z vady Zákazníkovi nenáleží v případech, kdy byla případná vada způsobena v důsledku jednání Zákazníka samotného a/nebo osoby jím pověřené.
    13.  Právo z vadného plnění může Zákazník uplatnit u Poskytovatele prostřednictvím e-mailu uvedeného na Webu a/nebo na adrese sídla Poskytovatele uvedené v záhlaví těchto VOP. Oznámení musí Zákazník učinit vždy bez zbytečného odkladu po tom, co vadu plnění zjistil. Součástí oznámení vady musí vždy být:
      1. jméno , příjmení a další identifikační údaje Zákazníka,
      2. popis toho, jak se vada projevuje, nebo v čem Zákazník vadu spatřuje,
      3. navrhovaný způsob vyřešení reklamace.
    14. Poskytovatel je povinen vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději pak do 30 dnů nebo v delší lhůtě podle dohody se Zákazníkem. O uplatnění práva z vadného plnění pak Poskytovatel vždy vystaví Zákazníkovi – spotřebiteli potvrzení o uplatnění reklamace a okolnostech reklamace.
    15. Poskytovatel vyřídí reklamaci buď tak, že reklamaci uzná jako oprávněnou a rovnou učiní nápravu vadného plnění, nebo reklamaci jako oprávněnou neuzná. V obou případech je však Poskytovatel je však vždy povinen informovat Zákazníka o způsobu vyřízení reklamace.
    16. V případě, že je jakékoli ustanovení těchto VOP v rozporu se zákonnými ustanoveními, které jsou pro Zákazníka – spotřebitele příznivější, použijí se ve prospěch Zákazníka – spotřebitele ustanovení obecně závazných předpisů, které jsou pro Zákazníka – spotřebitele příznivější.
    17. V případě, že dojde ke sporu mezi Zákazníkem – spotřebitelem a Poskytovatelem, může Zákazník – spotřebitel kontaktovat Českou obchodní inspekci (www.coi.cz) nebo Český telekomunikační úřad (www.ctu.cz) podle typu Služeb, který Zákazník – spotřebitel od Poskytovatel čerpá. V souladu s nařízením EU č. 524/2013 má Zákazník rovněž právo zahájit mimosoudní řešení spotřebitelského sporu prostřednictvím ODR platformy na ec.europa.eu/consumers/odr/main/.
  12. 13. Trvání Smlouvy

    1. Není-li ve Smlouvě uvedeno jinak, uzavírá se Smlouva na dobu 12 měsíců.
    2. Smlouva může být ukončena dohodou, výpovědí nebo odstoupením.
    3. Obě Smluvní strany jsou oprávněny vypovědět Smlouvy s výpovědní dobou 3 měsíců.
    4. Pakliže není výpověď druhé Smluvní straně doručena alespoň 10 kalendářních dní před uplynutím doby, na kterou byla Smlouva sjednána, automaticky dochází k prodloužení doby na neurčito.
    5. Výpovědní doba je 3 měsíce a začíná běžet od prvního dne měsíce následujícího po měsíci, v němž byla některé ze Smluvních stran doručena výpověď doporučeným dopisem.
    6. Pokud Poskytovatel zjistí, že Zákazník porušil zákazy uvedené v čl. 8.1 VOP, má právo okamžitě a bez náhrady ukončit poskytování Služeb Zákazníkovi a vypovědět smlouvu bez výpovědní doby.
    7. Zákazník může dále odstoupit od Smlouvy nebo Smlouvu jednostranně vypovědět bez výpovědní doby, pokud Poskytovatel neodstraní příčiny přerušení, pozastavení či omezení Služeb ani do 14 dnů ode dne odeslání výzvy k učinění nápravy ze strany Zákazníka.
  13. 14. Důvěrnost informací

    1. Smluvní strany považují za důvěrné všechny informace o druhé straně, které vyplývají z uzavřené Smlouvy, nebo které se dozvědí v souvislosti s jejím plněním, a tyto informace nesdělí, nezpřístupní nebo neumožní zpřístupnit třetí osobě bez předchozího písemného souhlasu druhé Smluvní strany.
    2. Tento závazek mlčenlivosti platí po dobu 5 let po ukončení Smlouvy.
    3. Závazek mlčenlivosti se nevztahuje na informace, které jsou veřejně dostupnými, identifikační údaje a provozní doklady, které jsou nebo mohou být předmětem obchodního tajemství a jsou poskytnuty orgánům činným v trestním řízení nebo soudu v rámci soudního řízení vedeného mezi Poskytovatelem a Zákazníkem, informace vyžadované soudy, orgány státní správy, orgány činnými v trestním řízení, auditory pro zákonem stanovené účely nebo daňovými poradci smluvních stran.
    4. Zákazník je povinen při své činnosti podle Smlouvy chránit práva k nehmotným statkům Poskytovatele i jiných subjektů, jejichž užití Poskytovatel zajistil Zákazníkovi na základě Smlouvy.
  14. 15. Závěrečná ustanovení

    1. Tyto VOP a veškeré Smlouvy mezi Poskytovatelem a Zákazníkem se řídí českým právem.
    2. Smluvní strany se dohodly na tom, že v plném rozsahu vylučují aplikaci ust. § 2389a až 2389f zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů. Toto ustanovení se nepoužije v případě, kdy je Zákazníkem spotřebitel.
    3. Není-li mezi Smluvními stranami sjednáno jinak (například ve vztahu k možnosti jednostranně navyšovat cenu) lze Smlouvu měnit nebo doplňovat pouze písemnými a průběžně číslovanými dodatky podepsanými oprávněnými zástupci Smluvních stran. Na druhé stran však Poskytovatel může kteroukoli část těchto VOP změnit v souladu s ust. § 1752 občanského zákoníku kdykoli, a to s platností a účinností od prvního dne následujícího kalendářního měsíce po oznámení změn Zákazníkovi, ne však dříve než 10 dní po učinění takového oznámení. Nové znění VOP zveřejní Provozovatel na svých WWW stránkách a Zákazník bude na takovou případnou změnu upozorněn e-mailem, a to v přiměřené lhůtě předtím, než nové VOP vstoupí v účinnost
    4. Zákazník má právo změnu VOP odmítnout, má právo Smlouvu vypovědět bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce, a to ve lhůtě 30 dnů od okamžiku oznámení změn VOP. Nepřestane-li Zákazník používat Služby po změně VOP, dává tím Zákazník najevo svůj jednoznačný souhlas s novým zněním těchto VOP a jejich plnou akceptaci při využívání Služeb a veškerých právech a povinnostech s tím související.
    5. VOP mohou být Poskytovatelem měněny především z důvodu vývoje cen, na nichž je poskytování Služeb závislé, z důvodu změny právní regulace oblasti, v níž Poskytovatel působí a v rámci níž poskytuje Služby či z důvodu vývoje technologií využívaných při provozování či užívání Služeb.
    6. Podle změněných Podmínek podle čl. 13.5 výše se řídí i právní vztahy vzniklé přede dnem nabytí účinnosti nových VOP, avšak vznik práv a povinností, ke kterým došlo přede dnem nabytí účinnosti změn VOP, se posuzuje podle dosavadního znění VOP.
    7. Zákazník souhlasí s uvedením své obchodní firmy jako reference v marketingových materiálech poskytovatele.

V Rožnově pod Radhoštěm dne 21. 10. 2024
ANAFRA s.r.o.