VPS pro účetní systémy


Řešíte nasazení účetního systému jako Pohoda, ABRA, CÉZAR a dalších do Vaší firmy? Chcete mít účetnictví přístupné odkudkoliv a zároveň mít svá data v bezpečí a automaticky zálohované?

ANAFRA poskytuje řešení:

  • ve spolupráci s certifikovanými partnery dodáme kompletní on-line účetní systém
  • Vaše účetnictví bude každý den automaticky zálohované a přenesené do jiné lokality, odpadnou Vám obavy ze ztráty dat při napadení Vašeho počítače/serveru virem či havárií
  • certifikovaný partner Vám poradí s výběrem licencí, tak aby nejvíce odpovídala Vašim potřebám
  • nainstalujeme, zmigrujeme (i z jiného systému), zaškolíme, v případě dotazů se na nás můžete kdykoliv obrátit
  • zabezpečíme podporu a bezproblémový chod účetního systému, budete se tak moci věnovat navádění dokladů a účtování
  • data jsou uložena na naší infrastruktuře v datových centrech v ČR a jsou výhradně spravovány administrátory ANAFRA, kromě Vás nebude mít k Vašim datům či kontaktům přístup
  • data účetního systému mají vyhrazenou diskovou/databázovou platformu, Vaše data jsou tak zcela oddělena od ostatních zákazníků a zcela v bezpečí

Řešení infrastruktury ANAFRA

Účetní systémy provozujeme na platformě virtuálních privátních serverů (VPS) vyhrazené pro každého zákazníka. Použitý koncept se odvíjí především dle počtu přistupujících uživatelů a souvisejícího licenčního modelu. Nejčastější varianty řešení:

  1. VPS s terminálovým přístupem, který Vám umožní de-facto stejný způsob práce, jako na Vašem lokálním PC. Účetní aplikace i data jsou uložena lokálně na VPS.
  2. VPS s terminálovým přístupem + VPS s daty (SQL server). K jedné VPS přistupujete vzdálenou plochou a pracujete na ní s účetním programem a na dalším odděleném VPS serveru běží typicky SQL server, ve kterém jsou uložena data.

Často provozovaná řešení dodavatelů účetních systémů

V rámci našich služeb neposkytujeme řešení založené na sdílené databázové platformě pro více zákazníků, která běží typicky u dodavatele účetního systému. Mohlo by se zdát, že zákazník ušetří za VPS s daty a pronajme si pouze terminálový server. Takové řešení má však svá úskalí a rizika:

  • Získáte však přístup ke svým datům pouze prostřednictvím aplikace
  • Výkon datového serveru je sdílen s ostatními zákazníky a může Vás omezovat ve Vaší práci
  • Často jste svázáni a nemůžete plnohodnotně pracovat s Vašimi daty – nemáte k nim souborový/databázový přístup.
  • Pokud Vám daná platforma nebude vyhovovat, obtížně ji bude možné migrovat
  • Sdílené řešení přináší bezpečnostní rizika a v případě účetních dat se jedná o velmi citlivé informace, které by měly být v adekvátním bezpečí.

Často provozovaná řešení potenciálních zákazníků

Mezi nejčastější důvody, proč našim zákazníkům pomáháme změnit doposud zavedený způsob provozování účetních systémů na serveru fyzicky umístěném v jejich kanceláři patří eliminování těchto rizik a skutečností:

  • Fyzický server v kanceláři, o který by se měl ideálně někdo starat
    • Často velmi starý HW, který dříve či později selže a bude vyžadovat novou investici
    • Neaktualizovaný operační systém, který představuje velká bezpečnostní rizika
    • Spotřeba elektrické energie v řádech minimálně vyšších stokorun každý měsíc
    • Nepříjemný hluk či teplo, které server generuje
  • Absence vzdáleného přístupu umožňující práci z domova či cest
  • Občasné zálohování v režimu „když si uživatel vzpomene“ nebo jeho úplná absence

Používáte aktuálně řešení, které popisujeme a uvědomili jste si rizika? Rádi Vám pomůžeme nalézt cestu, jak provést migraci do vyhrazeného prostředí k nám. Kontaktuje nás.